Dag 8 Grov – Geiranger

Dag 8, 11 Juni 2010
Grov – Geiranger 82 km.

Vannacht had het een beetje geregend toen we opstonden was het droog, maar de zon was er niet en het dreigde
in de lucht. Dus vandaag voor het eerst niet buiten ontbijten, als we rond 10:00 uur onderweg gaan begint het helaas
weer te regenen. We weten het we mogen nog niet klagen hele week mooi weer gehad maar het is toch jammer.
Hoe hoger we de 258 beklimmen hoe meer we in de bewolking komen, de uitzichten waren mooi geweest als het helder weer was geweest. Nu wel een paar sneeuw foto’s en waterval, ook kwamen we bij de skipiste’s langs er werd nog volop geskied. Helaas blijft het de hele weg regenen, en ook al is Noorwegen 1 groot hoogtepunt, maar vandaag juist iets wat ik graag wou niet kunnen doen door het slechte weer. En dat was naar boven te rijden naar de Dalsnibba, de 5 km lange weg omhoog met de kronkels is al bijzonder en boven hadden we uitzicht gehad over de vele bergen en het Geirangerfjord dus kleine domper. We dalen af richten Geiranger gaan even langs informatiecentrum van het fjord. Hier was ook een klein museum met alles van vroeger ingericht, er was ook een boot nagebootst die ook nog echt schommelde. En ook nog grote sneeuwmuren die dan zogenaamd neerstorte met veel kabaal schrokken ons de eerste keer een hoedje. Nadat we dat hadden gezien rijden we richting de camping, als de campers eenmaal goed staan lopen we richting de haven er ligt een groot cruiseship die net op het punt staat weer te vertrekken. We vragen info over sightseeing over het fjord en besluiten om 17:00 uur met een rondvaartboot mee te gaan over het fjord. Eerst even terug naar de campers voor soep met crackers tijd voor iets anders hebben we nu even niet. Zoals jullie op de foto’s hieronder zien was het ondanks het slechte weer (was wel droog) toch zeker de moeite waard. Als we om 18:30 uur terug komen hebben we trek en gaan patat met hamburger eten. Na gedouched te hebben eerst even gezellig gekeuveld bij Kees & Ans en als afsluiting van de dag nog 1 potje trinominos. Inmiddels is het 24:45 uur als ik dit verhaal typ maar morgen kunnen we uitslapen want zoals het er nu naar uitziet hebben we morgen nog een slechte dag wat betreft het weer. En nu staat de trollenweg op het programma dus duimen voor mooi weer anders valt er weer een hoogtepunt in het water.